zgaś światło

W dniu 20 marca 2024 roku, uczniowie z klasy 6e i 6f wraz z wychowawczyniami – p. M. Magierą i p. I. Orepuk oraz p. Z. Sieradzką, udali się na jednodniową wycieczkę do Domu Polonii w Pułtusku na warsztaty “Savoir-vivre przy stole”.

Celem wycieczki było uczenie się zasad kulturalnego zachowania przy stole oraz zwiedzanie urokliwego miasta. W ramach zajęć mieliśmy okazję poznać zasady kulturalnego zachowania podczas posiłków. Dowiedzieliśmy się, jak prawidłowo używać sztućców, jak zachowywać się przy stole oraz jakie są zasady savoir-vivre’u podczas obiadów i kolacji. Poza teorią, mieliśmy okazję uczestniczyć w eleganckim obiedzie w zamkowej restauracji. Nauczyliśmy się, że kultura stołu to nie tylko umiejętność korzystania z noża i widelca, ale także szacunek dla innych osób, dbałość o higienę i umiejętność prowadzenia rozmów przy stole.

Była to ciekawa lekcja, która na pewno przyda nam się w przyszłości, zarówno podczas rodzinnych obiadów, jak i w sytuacjach towarzyskich czy biznesowych. Dziękujemy organizatorom za tak wartościowe warsztaty!

Po obiedzie zwiedzaliśmy miasto Pułtusk. Mieliśmy okazję obaczyć zamek, katedrę, oraz starówkę. Spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach, podziwialiśmy zabytkowe budynki i cieszyliśmy się piękną pogodą.

Wycieczka była nie tylko okazją do nauki i zdobywania nowych doświadczeń, ale także świetną zabawą i integracją z kolegami.

Dziękujemy Rodzicom i Naszym Paniom Wychowawczyniom za zorganizowanie tak udanej wycieczki!